Jul 28

Un manager de hotel atent se gandeste la consumabile

Un manager de hotel atent se gandeste la consumabile

Am sa incep articolul in stilul lui Creanga: “Nu stiu altii cum sunt”, dar mie daca imi cere un musafir betisoare de urechi, scobitori sau ata dentara si nu am sa-i dau, nu ma simt deloc confortabil.

Imi place sa am de toate in casa si mai ales sa le fiu de folos oaspetilor. Am case in care ma simt excelent, parca as fi la mine acasa. La sora mea si la doua dintre matusile mele nu este nevoie sa cer, daca am nevoie de ceva anume fiindca am permisiunea sa iau. Sunt si case din care abia astept sa ies si ma intorc numai si numai daca sunt obligata sa fac acest lucru, din diferite motive.

La fel stau lucrurile si in cazul hotelurilor. Au fost unitati de cazare din care am iesit cu greu si am fi facut orice sa ne amanam plecarea si unitati de cazare din care am plecat ca din pusca.

Totul tine de manager si de personal, fiindca nu poti uita si nu poate sa nu iti intre la suflet gestul de a gasi petale de trandafir presarate pe pat insotite de o felictare cu numele tau si cu urarea de:”Bun venit!”, o cupa de sampanie sau un cos cu fructe si consumabile hoteliere de calitate, la discretie, sa nu te oblige situatia sa ceri personalului de serviciu.

Este adevarat ca ne pregatim minutios pentru concediu si ca stam cu lista in fata si bifam lucrurile necesare pe care le-am pus in bagaje, dar multe ne scapa din vedere stiind ca le avem la hotel. De pilda cine s-ar mai gandi sa puna prosoape, dischete pentru demachiat, betisoare pentru ureche, sapun sau gel de dus? Anumiti manageri pun la dispozitia oaspetilor si periute de dinti si pasta de dinti, gandindu-se ca uitarea este omeneasca si in cazul pensiunilor sau hotelurilor izolate, daca omul nu are masina, ii este practic imposibil sa-si faca aprovizionarea cu ce are nevoie. Cu alte cuvinte, fara bani si mijloc de transport, cum a avenit, asa pleaca, de aceea trebuie sa i se asigure tot ce are nevoie.

Din indelungata mea experienta cu hotelurile pot sa va spun ca am apreciat enorm locurile de cazare unde am gasit:

-sapun bun, gel de dus si sampon

-ac, ata neagra si alba si doi-trei nasturi de marimi diferite. In ultimul concediu mi s-a intamplat sa mi se rupa un nasture de la pantaloni si sa nu gasesc cele necesare sa il cos la loc

-demachiante, burete de sters incaltamintea, servetele umede

-betisoare de ureche, periuta de dinti si o pasta de dinti minuscula, care sa ajunga pe durata sederii la hotel.

-hartie igienica de calitate si in cantitate suficienta

Toate aceste “maruntisuri indispensabile” demonstreaza grija managerului fata de clientii sai si sunt gesturi de curtoazie, la fel cum sunt primirile acelea cu o felicitare, un mar sau o banana ori o cupa de sampanie.

Conteaza mult ca oaspetele sa se simta important, rasfatat, fiindca in mod sigur va face tot ce poate sa revina in acel loc.